Grzegorz Błażewicz jest właścicielem firmy Benhauer zajmującej się rozwiązaniami z zakresu marketing automation. Udzielił nam krótkiego wywiadu. Okazuje się, że narzędzie może być pomocne dla osób kierujących swoją ofertę do kobiet w internecie.
Marketing automation to nowy obszar marketingu Online, który zajmuje się budowaniem profili użytkowników w oparciu o ich zachowanie na stronie www a następnie automatycznym kierowaniem dopasowanych do zainteresowań ofert handlowych i marketingowych. System bada tzw. Digital body Language osób wchodzących na naszą stronę www a następnie wysyła precyzyjne targetowane e-maile.
Jak to działa, z czego się składa?
System Marketing Automation SALESmanago składa się z czterech podstawowych modułów. modułu Email Marketingu, modułu CRM oraz najważniejszych: modułów monitorowania użytkowników i analizowania zachowania oraz modułu reguł automatyzacji.
Jakie korzyści wynikają z wykorzystania tego systemu?
Dzięki takiemu systemowi przede wszystkim pozyskujemy wyjątkowo przydatne dane na temat naszych potencjalnych i aktualnych klientach. Wykorzystujemy je do automatyzowania akcji marketingowej i sprzedażowej. Dzięki temu nie tylko skuteczniej możemy sprzedawać, ale również oszczędzamy gigantyczne ilości czasu potrzebne do ręcznego wykonywania zadań.
Dla jakich innych rozwiązań, może to być alternatywa i dlaczego jest lepsza?
Marketing Automation w pewnych kontekstach bardzo fajnie potrafi zastąpić system do Email Marketingu i system CRM tworząc wspólne miejsce pracy dla działu marketingu i działu sprzedaży, które zwykle pracują na osobnych narzędziach.
Jakie firmy mogą z tego korzystać?
System doskonale nadaje się do B2B ale mamy również liczną grupę dużych graczy eCommerce takich jak Rainbow Tours, Bron.pl, czy sklep 6win.pl/.
Załóżmy, że prowadzę sklep internetowy z odzieżą i dodatkami dla kobiet. Jak będzie wyglądało wykorzystanie tego rozwiązania w tym przypadku?
Jak za pomocą tego narzędzia mogę profilować przekaz do moich klientek. Przede wszystkim system powie czym interesują się poszczególne klientki a następnie prześle do nich automatycznie dopasowaną ofertę na emaila. Jeśli przykładowo jakaś klientka interesuje się torebkami, to system to zarejestruje i prześle do takiej klientki ofertę najciekawszych torebek które mamy w sklepie.
Kiedy mogę się spodziewać pierwszych efektów od wdrożenia?
Praktycznie w pierwszych 2 tygodniach od wdrożenia można obserwować efekty działania aplikacji. Samo uruchomienie narzędzia to jest kwestia 1 dnia pracy.
Czy, aby wdrożyć coś takiego wdrożyć, należy się specjalnie przygotować, co dokładnie jest potrzebne?
System jest prostą aplikacją dostępną Online. jej wdrożenie nie wymaga żadnej specjalistycznej wiedzy. Wystarczy wgrać na stronę www kod taki sam jak kod Google Analytics i można działać.
Czy są jakieś wady tego systemu, co może przeszkodzić w jego efektywnym wykorzystaniu?
Nie znam :)
Ile to kosztuje?
30 dni można korzystać bezpłatnie a potem wybieramy pakiet albo za 90 zł miesięcznie albo za 500 zł miesięcznie.
Dziękuję za rozmowę.
Dziękuję za rozmowę.
Więcej na:
0 komentarze:
Prześlij komentarz