Everybody was Kung Fu Fighting.

W zdrowym ciele zdrowy duch.
Przysłowie stare, dobrze znane a totalnie zaskakujące jak się człowiek ruszy i trochę poćwiczy.
Od razu jest lżej na duchu bo pupa mniej ciąży, krew krąży szybciej a umysł odpoczywa koncentrując się na ruchu.
Sprawność, gibkość i elastyczność daje poczucie swobody i wpływa na wiele aspektów naszego życia. Warto się zmotywować i odłożyć na bok wymówki.

W swoim życiu uprawiałam kilka sportów. Szkoda, że teraz nie mam więcej czasu, najlepiej całego dnia, na taką aktywność. Gdybym znowu miała naście lat to wiedziałabym co zrobić z tym wolnym czasem, który zmarnotrawiłam na lenistwo czy picie piwa na plaży ;). Teraz muszę coś wybrać i zdecydować się na jakąś formę aktywnego wypoczynku a opcji nie brakuje.
Lubię sporty dynamiczne, celowe, praktyczne zawierające element przygody, podróży, poparte tradycją, filozofią i skupiające uprzejmych ludzi szanujących zasady sportu, klubu i członków grupy. No i efekty powinny być w miarę szybko (wiadomka :) ).
Na te potrzeby odpowiedziały mi chińskie sztuki walki.
Oprócz ładnej sylwetki nabywa się porządne kopnięcie i kawał dobrej literatury.
A dziewczyny takie jak Chloe Bruce czy Nikki Stanley inspirują i utrzymują moją zajawkę do takiej aktywności na wysokim poziomie.

Wielu dziewczynom wydaje się, że to typowo męski sport. No, mają rację bo wiele sztuk jest wymagających fizycznie i kontaktowych, choć nawet dla delikatnych niewiast znajdzie się coś odpowiedniego typu Tai Chi.
W sportach walki fascynuje mnie umiejętność kontroli nad ciałem i umysłem. Sama tego doświadczyłam na treningach pokonując kolejne, wewnętrzne bariery. Zdziwiłam się jak sprawność fizyczna podnosi poziom komfortu we własnym ciele. Jest to też sposób na wyrażenie siebie w formie, ruchu i ekspresji. Trochę jak taniec ale najpierw trzeba opanować kroki i wypracować odruchy.
Pozbieranie się z kanapy to pierwszy krok i potem.. wcale nie jest łatwiej ;) ale to też część treningu.
Motywacja pozwala zacząć ale to nawyk pozwala wytrwać.
Trenujmy więc każdego dnia :).





Show by Cloe Bruce  


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Napisz :)

heyladiesblog[at]gmail.com

Twitter Updates

Meet The Author

:)