Jest to pierwszy w Polsce raport z badania dotyczących marketingu ukierunkowanego na płeć. Został przygotowany przez zespół Eweliny Kitlińskiej prowadzącej stronę MarketingKobiet.pl .
Do komentowania wyników zostały zaproszone:
1. Katarzyna Pawlikowska- założycielka i współwłaścicielka pierwszej w Polsce, agencji komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet Garden of Words
2. Dominika Maison- pracownik naukowy Wydziału Psychologii UW i założycielka Domu Badawczego Maison
1. Katarzyna Pawlikowska- założycielka i współwłaścicielka pierwszej w Polsce, agencji komunikacji marketingowej skierowanej do kobiet Garden of Words
2. Dominika Maison- pracownik naukowy Wydziału Psychologii UW i założycielka Domu Badawczego Maison
W badaniu brało udział 986 dorosłych Polaków (w tym 501 kobiet (50,8%) oraz 485 mężczyzn (49,2%)) korzystających z Internetu, którzy wypowiadali się za pośrednictwem kwestionariusza/ ankiety.
Wyniki są ciekawe dla wszystkich, którzy interesują się marketingiem płci i skierowanym do kobiet. Okazuje się, że kobiety przejmują władzę nad decyzjami zakupowymi wielu produktów jednak w dalszym ciągu jest widoczny podział na produkty „męskie” i „damskie” i ich charakter warunkuje odbiorcę. Dodatkowo, kobiety są mniej lojalne wobec marki i stosunkowo mniej interesują się produktem prze jego zakupem w porównaniu z mężczyznami. Z badań wynika również, że profilowanie marketingu pod kątem płci nie jest jeszcze uświadomioną potrzebą konsumentów jednak sytuacja powoli się zmienia co daje perspektywy na rozwój takiej dziedziny w Polsce jak marketing skierowany do kobiet.
Więcej znajdziecie na stronie: www.marketingkobiet.pl
Do 8.03.2010, możecie otrzymać ten raport bezpłatnie jeżeli dopiszecie się do listy mailingowej. Później dostęp do niego będzie możliwy za symboliczną opłatą.
Hey Ladies! zaprasza do zapoznania się z publikacją i życzy sobie (i innym) więcej takich pouczających inicjatyw ;)
0 komentarze:
Prześlij komentarz