Case: "Be Transformed" czyli kampania dla obuwia Nike Sister One +



Trochę stara, bo sprzed roku, ale „jara” kampania obuwia Nike Women, Sister One +, stworzona na rynek południowo- wschodniej Azji. No szkoda, że nie było tego u nas bo była to bardzo ciekawa kampania skierowana do kobiet o której warto powiedzieć kilka słów.

NIKE
Firma Nike, to dla mnie, jedno z najlepszych, jeżeli w ogóle nie najlepsze przedsiębiorstwo realizujące marketing sportowy na najwyższym poziomie. Roczne wydatki na marketing sięgają ponad 2 miliardów dolarów co stanowi ponad 12% rocznego dochodu. Można sobie poszaleć za taką kwotę :P. Firma posiada 7% rynku odzieży sportowej i 31% rynku obuwia sportowego  co stawia ich na pozycji lidera (2007). Ale Adidas depcze im po piętach ;).


Nike dostarcza obuwie, ubrania i akcesoria sportowe możliwe do wykorzystania w większości dyscyplin sportowych. Na stronie możecie zobaczyć podział na ponad dwadzieścia różnych kategorii. W tym jest Nike Women w którym co jakiś czas pojawiają się doskonałe kreacje i kampanie.  Niestety nie wszystkie „marki- kategorie” są wspierane marketingowo w danych krajach. U nas, w Polsce, jest bardzo mało takich działań do zaobserwowania.

KAMPANIA „BE TRANSFORMED”
Region: Azja/ Pacyfik


Kampania uwzględniała takie kanały jak: TV, kino, strony www, plakaty, rozwiązania mobilne. Podstawą były, przede wszystkim, 30 sekundowe spoty, w liczbie 5. Drugim kluczowy element to interaktywna platforma na stronie Nike.com (przyglądając się bliżej działaniom firmy, można zaobserwować to jako prawidłowość).


CELE
Celem kampanii (oprócz sprzedaży rzecz jasna :P i zobrazowania użyteczności obuwia Nike) było zainspirowanie kobiet do uprawiania sportu, zaangażowania się, dzięki czemu będą mogły się poczuć silniejsze oraz bardziej pewne siebie.  Ma się to odbyć w kontekście zmiany, tak jak głosi główne hasło, „be transformed” aby osiągnąć sukces. Uprawianie sportu nie jest powszechnym elementem kultury wśród młodych Azjatek.

SPOTY TV
W każdym z pięciu spotów wystąpiły sportsmenki, które są rozpoznawalne w tej części świata i uprawiają inną dyscyplinę. Każda reklama jest zrealizowana w innej estetyce. Tematem jest przeistoczenie się dziewczyny w superbohaterkę, która osiąga zamierzony cel. 


Cechy kobiet, podkreślane w spotach, to kobiecość, seksapil, wewnętrzna siła, piękno ćwiczących atletek i zaangażowanie. Spot składa się z filmu i animacji, gdzie w pewnym momencie następuje transformacja. Dążono do otrzymania różnych „klimatów”. Osiągnięto to przez zatrudnienie rysowników i grafików do każdego spotu osobno. To kolejne podstawowe założenie kampanii miało na celu nadanie osobowości konkretnym modelom butów. Wszystkie zostały wyreżyserowane przez Rohitash'a Rao.

1. Sonia Kong- uprawia siatkówkę plażową (Hong Kong) (inspiracją był Kill Bill, a jak :D, i Raging Bull)


2. Flora Hon- hip-hop’owa tancerka (Hong Kong), (alternatywną wersje przygotowaną przez Ilovedust możecie zobaczyć tutaj)



3. Mel Lozano- zawodniczka Ultimate Frisbee (Filipiny)


4. Hannah Lo- kick-boxer’ka (Malezja) (najbardziej wymagający technicznie spot do którego inspiracją była Aeon Flux oraz The Animatrix)



5. Sarah Walker- gwiazda bmx (USA)



INTERATYWNA PLATFORMA
Na stronie Nike.com mamy dostęp do blogów i videoblog’a, gdzie  znajdują się wywiady z poszczególnymi dziewczynami, występującymi w spotach. Dodatkowo można było zobaczyć plan treningowy naszych bohaterek (aktualnie niedostępny). Oraz ułożyć własny na podstawie narzędzia Nike Training Club Tool, gdzie projektujemy własny trening wspólnie z utworzoną drużyną (która zapraszamy do aplikacji). Jest dostępny do teraz i rozpoczęłam właśnie ‘test’ ;), więc wrócimy do tematu ;). Aplikacja jest dostępna na IPhone’a. Na stronie można było zakupić inne produkty z serii, zachowane w tej stylistyce, takie jak koszulki, spodnie, okulary czy torby. 


Wywiady (ENG)








EVENTY
Tutaj niestety niewiele dało się znaleźć, ale na pewno się takowe odbywały. Przykład:




PODSUMOWANIE
Uważam, że akcja wyszła świetnie. Spoty są zrealizowane na bardzo wysokim poziomie i pokazują dziewczyny z najlepszej strony. Działania były przemyślane i wynikały jedne z drugich. Jednym słowem, zintegrowana, kompletna kampania, która zatrzymywała na stronie, budowała wizerunek i w sposób nie ostentacyjny, doprowadzała do dokonania zakupów. Pomysłowa, pełna kolorów, energii i pozytywnego, prostego przekazu, z łatwym do zapamiętania hasłem przewodnim.  Jak widać ekspozycja w sklepie prezentuje się bardzo atrakcyjnie i ciekawie. Niestety nie wiem ile trwała całość.


Szkoda, że do nas nie docierają takie ciekawe kreacje. W Polsce też przydała by się aktywizacja sportowa ;). Trzymamy więc kciuki za tak pozytywne i energetyczne kampanie z dziedziny marketingu skierowanego do kobiet. 

Źródła:

4 komentarze:

  1. Super stronka! ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. super blog (stronka), bardzo mi się podoba.
    Miło, że takie coś istnieje. Ciekawe informacje.

    Pozdrawiam!
    :]

    OdpowiedzUsuń
  3. Hello,

    Gretings! Nice web.

    Best Regards ;)

    OdpowiedzUsuń

 

Napisz :)

heyladiesblog[at]gmail.com

Twitter Updates

Meet The Author

:)