Raport „Kobieta w e-sklepie”, czyli jaki jest profil e-konsumentki?

Ceneo.pl największa porównywarka cen w Polsce, przeprowadziła badania na temat upodobań kobiet w kwestii wirtualnych zakupów. Ankieta została wypełniona przez 5018 pań co stanowi 43% wszystkich biorących udział w badaniu. 

Z raportu możemy dowiedzieć się jaka grupa kobiet, pod kątem wieku, pochodzenia, sytuacji osobistej i wykształcenia, najchętniej dokonuje zakupów przez Internet, jakie są najczęściej odwiedzane kategorie i nabywane produkty, czego nigdy nie kupią i jaka cecha produktu jest najważniejsza przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Okazuje się również że kobiety częściej komentują zakupione produkty niż panowie i przy zakupie sprzętu RTV/AGD radzą się mężczyzn. 

Trochę z przekąsem, trochę na serio zostało zadane pytanie co, dana pani, chciałaby dostać od swojego partnera a jeszcze nigdy nie otrzymała. Odpowiedzi są następujące:

Więc drodzy panowie macie jeszcze czas, żeby sprawić swojej kobiecie „wymarzony” i może być, że nawet nie oczekiwany prezent :P

Podsumowując, na podstawie najczęściej udzielanych odpowiedzi, profil kobiety robiącej „zakupy na obcasach” wygląda następująco:

„Młoda kobieta, mężatka z wykształceniem wyższym mieszkająca w dużym mieście. W Internecie najczęściej kupuje odzież, obuwie i dodatki, przy zakupie sprzętu RTV/AGD często konsultuje się ze swoim partnerem. Chętnie dzieli się swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi zakupionych przedmiotów na forach internetowych. (...)

Uwielbia nabywać markowe produkty, ale ma mocne obiekcje dotyczące kupowania żywności on-line. Głównym atutem wirtualnych sklepów są dla niej atrakcyjne ceny produktów, ale inne aspekty takie jak opis produktu, komentarze internautów czy galeria zdjęć produktu, również w jej odczuciu są bardzo istotne.”
Źródło: Raport „Kobieta w e-sklepie”- Ceneo.pl

Dodatkowo Anna Jasioska, starszy specjalista ds. marketingu Ceneo.pl, mówi, że aktualnie większość użytkowników serwisu stanowią kobiety, bo aż 53%. Powodem jest rosnąca liczba użytkowniczek internetu i wzrost popularności "kobiecych" kategorii. Dodaje też, że tak jak katerogią TOP jest AGD to hitem 2009 roku okazał się Dom i Ogród.

Zapraszam do zapoznania się z całym raportem i poznanie profilu e-konsumentki. Jest to kolejny ciekawy element uzupełniający naszą wiedzę o marketingu skierowanym o kobiet i kobietach jako konsumentach.

Więcej tutaj:


0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Napisz :)

heyladiesblog[at]gmail.com

Twitter Updates

Meet The Author

:)